Newspaper - Bristol Evening Post Sat. Sept. 3 1949 (Aviation co

Schrijver:
Titel: Bristol Evening Post Sat. Sept. 3 1949 (Aviation collectors item)
Taal: Engels
Uitgever: Bristol Evening Post
Bijzonderheden: 1949 - complete newspaper, loaded with pictures of Brabazon trials - 12 p.
Prijs: € 14,50 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
Conditie: redelijk, sporen van gebruik / scuffing on edges
Past door brievenbus: JA
Netto gewicht (zonder verzendverpakking): 52 gram.
Aviation History - The first Brabazon flight was on 4 September 1949. This newspaper reports about successful taxi-ing trial runs down the Filton runway on saturday 3 September 1949. The Bristol Type 167 Brabazon was a British large propeller-driven airliner which was designed by the Bristol Aeroplane Company to fly transatlantic routes between the United Kingdom and the United States. The type was named Brabazon after the Brabazon Committee and its chairman, Lord Brabazon of Tara, who had developed the specification for which the airliner had been designed. While Bristol had studied the prospects of developing very large aircraft as bomber aircraft prior to and during the Second World War, it was the release of a report compiled by the Brabazon Committee which had led the company to adapting its larger bomber proposal into a prospective large civil airliner to meet the Type I specification for a very large airliner for the long distance transatlantic route. Initially designated as the Type 167, the proposed aircraft was furnished with a huge 25 ft (8 m)-diameter fuselage containing full upper and lower decks on which passengers would be seated in luxurious conditions; it was powered by an arrangement of eight Bristol Centaurus radial engines which drove a total of eight paired contra-rotating propellers set on four forward-facing nacelles. Bristol decided to submit the Type 167 proposal to meet Air Ministry Specification 2/44; following a brief evaluation period, a contract to build a pair of prototypes was awarded to Bristol. At the time of its construction, the Brabazon was one of the largest aircraft ever built, being sized roughly between the much later Airbus A300 and Boeing 767 airliners. Despite its vast size, the Brabazon was designed to carry a total of only 100 passengers, each one being allocated their own spacious area about the size of the entire interior of a small car. On 4 September 1949, the first prototype conducted its maiden flight. In addition to participating in a flight test programme in support to intended production aircraft, the prototype made high-profile public flying displays at the 1950 Farnborough Airshow, Heathrow Airport, and the 1951 Paris Air Show. However, the Brabazon was unable to attract any firm commitments for the type due to a widespread feeling amongst airlines that the airliner was too large and expensive to be practical and applicable to their existing operations. Being unable to attract any orders, the aircraft became regarded as a commercial failure. On 17 July 1953, Duncan Sandys, the Minister of Supply, announced that the Brabazon had been cancelled due to a lack of military or civil orders for the type. In the end, only the single prototype was flown; it was broken up in 1953 for scrap, along with the incomplete turboprop-powered Brabazon I Mk.II. [source: Wikipedia]
Verder lezen

Kastenvolboeken uit Drachten

Logo Kastenvolboeken

Gratis verzending binnen Nederland en België bij bestellingen vanaf € 50.00. Halve portokosten bij bestellingen vanaf € 30.00. Levering na vooruitbetaling. Verzendkosten: NEDERLAND: brievenbuspost - 0 tot 50 g: €1,92 - 50 tot 100 g: €2,88 - 100 tot 350 g: €3,84 - 350 tot 2000 g of C4 formaat: €4,50 - pakketpost NL: €5,99. BELGIE: DPD brievenbuspost: €6,00 / pakketpost € 6,95. Buspakjes worden met postzegels gefrankeerd. Heeft u vragen? Tel: +31(0)618845210

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Newspaper - Bristol Evening Post Sat. Sept. 3 1949 (Aviation collectors item)

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Kastenvolboeken

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
  • U handelt deze order direct af met Kastenvolboeken
  • Na uw bestelling ontvangen u en Kastenvolboeken een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Kastenvolboeken vermeld
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
  • Kastenvolboeken kan betaling vooraf vragen
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.