Zock, Antonia - (Wie) werden Kinder durch Werbung beeinflusst?

Schrijver:
Titel: (Wie) werden Kinder durch Werbung beeinflusst?
ISBN: 9783656187103
Taal: Duits
Uitgever: GRIN Verlag
Bijzonderheden: 2012 24pp Paperback / softback
Prijs: € 23,50
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Annotatie

Studienarbeit aus dem Jahr 2012 im Fachbereich BWL - Marketing, Unternehmenskommunikation, CRM, Marktforschung, Social Media, Note: 1,3, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Veranstaltung: Marketing und Gesellschaft, Sprache: Deutsch, Abstract: The average child in the United States is exp

Flaptekst

Studienarbeit aus dem Jahr 2012 im Fachbereich BWL - Offline-Marketing und Online-Marketing, Note: 1,3, Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Veranstaltung: Marketing und Gesellschaft, Sprache: Deutsch, Abstract: The average child in the United States is exposed to about 40.000 TV commercials a year (Yu 2011, 89). Diese hohe Zahl von Fernsehwerbungen lässt darauf schließen, dass Kinder eine interessante und vor allem wichtige Zielgruppe für das Marketing darstellen. Grund dafür sind nicht nur die finanziellen Mittel in Form von Taschengeld sondern auch die Einflusskraft der Kinder auf familiäre Konsumentscheidungen. Children 4-12 years of age spend over $24 billion in direct purchases and influence another $188 billion in family household purchases (McNeal 1998, Herv. im Orig., zit. nach Roedder John 1999, 207). Noch viel bedeutender ist der Fakt, dass Kinder die Konsumenten von morgen sind. Durch frühzeitige Kundenakquisition und -bindung bieten sie die Möglichkeit für eine Sicherung der zukünftigen Erfolgsbasis. Ein wichtiges Medium dafür ist die Werbung, welche als Kommunikationsmittel und Bestandteil des Marketing-Mix zur Verhaltensbeeinflussung von Individuen genutzt wird. Welchen Einfluss Werbung auf Kinder ausüben kann, ist im Folgenden zentraler Bestandteil. Ausgangspunkt dieser Arbeit sind zwei Theorien, welche die kognitiven Entwicklungen der Kinder sowie ihre soziale Umwelt fokussieren. Letztere wird auf einzelne Akteure und deren Wirkungen auf die Denk- und Verhaltensmuster der Kinder hin untersucht. Welche Ausmaße die Werbewirkung annehmen kann und welche Auswirkungen sich im Käuferverhalten widerspiegeln, wird anschließend aufgezeigt. An-hand der theoretischen Erläuterungen und der Einflüsse von Werbung auf Kinder werden zum Schluss Implikationen für das Marketing, den Verbraucherschutz und die Politik abgeleitet.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten Belgiƫ 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Zock, Antonia - (Wie) werden Kinder durch Werbung beeinflusst?

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 5 werkdagen binnen Nederland

Vanwege structureel onderhoud kunt u geen bestellingen plaatsen tussen 3:01 en 3:08 (GMT +1).
Onze excuses voor het ongemak.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.