Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Ab antiquarimaat.


 

Beigbeder Frederic - Keiharde Afrekening met de reclamewereld

De vraag gaat over de volgende titel:

Schrijver: Beigbeder Frederic
Titel: Keiharde Afrekening met de reclamewereld
ISBN:
Uitgever: De Geus
Bijzonderheid: Paperback In goede staat
Prijs: € 7,50
Meer info Octave Parango is copywriter bij 's werelds grootste reclamebureau. Hij is heer en meester over ons: hij beslist vandaag wat wij morgen wensen. Octave leeft er goed van: geld, vrouwen, mooie auto's en cocaïne houden hem in het gareel. Maar op een dag slaan de stoppen door. Hij besluit een alles onthullend boek te schrijven over de 'zeden' in de reclame. Dit boek zal hem bevrijden uit de gevangenis die ADVERTISING AGE heet.
'Een krankzinnige odyssee over de planeet van de 'nieuwe wereldheersers': de reclamemakers. - Le Monde
'Vanaf het moment dat de lezer de roman induikt, wordt hij meegesleurd in een realistische hel, een soort reis in het nachtmerrieachtig universum van de reclame. - Stratégies
'Leest als een remix van Easton Ellis' American Psycho en Houellebecqs De wereld als markt en strijd. - Süddeutsche Zeitung
Frédéric Beigbeder (Frankrijk, 1965) werkte tien jaar als copywriter bij internationale reclamebureaus in Parijs. Nog voor het verschijnen van zijn onthullende anti-reclameroman 99 francs kreeg zijn werkgever lucht van het boek en werd Beigbeder op staande voet ontslagen. 99 francs stormde vervolgens de bestsellerlijsten binnen en leidde tot hevige discussies over de invloed van reclame op ons dagelijks leven. Inmiddels is de roman ook in Duitsland een groot succes.
Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
'Ik heet Octaaf en kleed mij bij APC. Ik zit in de reclame: ja zeker, ik vervuil de omgeving. Ik ben die vent die u knollen voor citroenen verkoopt. Die u laat dromen van dingen die u nooit zult hebben. Een altijd blauwe hemel, nooit lelijke meiden, volmaakt geluk, bijgewerkt in Photoshop.' Copywriter Octaaf Parango, doorgedraaid door een overmaat aan geld, seks, cocaine en reclame, ziet het niet meer zitten. Hij walgt van zijn leven en van het reclamewereldje, dat hij meedogenloos en met veel cynische humor beschrijft. De Franse auteur (1965) die zelf jarenlang werkte voor reclamebureaus maakt veel opgang met deze onthullende autobiografische roman, waarvan er vlak na het verschijnen in Frankrijk al 200.000 exemplaren waren verkocht. Al meer dan twintig landen kochten de rechten. '99 francs' verschijnt in Nederland in drie verschillende edities waarbij de prijs tegelijkertijd de titel is: 'Euro 6,99' (pocket*), 'Euro 14,99' (paperback) en 'Euro 24,99' (gebonden uitgave**). 'Vandaag de dag is alles te koop, vandaar de prijs als titel' verklaarde Beigbeder in 'Vrij Nederland'. Na 'No Logo' van Naomi Klein is er nu dus ook een Frans protest tegen de merkenmaffia en vercommercialisering van de wereld. Voor wie het Frans machtig is: www.frederic-vignale.com/beigbeder. Kleine druk.

(Biblion recensie, Redactie)
Lees meer
Boek bekijken

Ab antiquarimaat

particulier

Ab antiquarimaat uit Amersfoort

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.