V. Geetha, S. Rao, M.P. Dhakshna - De 9 emoties van Indiase fil

Schrijver:
Titel: De 9 emoties van Indiase filmreclameborden
ISBN: 9789053305409
Taal: Nederlands
Uitgever: Mets & Schilt
Bijzonderheden: Ramsj, Hardcover, 103p
Prijs: € 7,90
Verzendkosten: € 4,50 (binnen Nederland)
Meer info:
Zinnelijkheid, moed, woede, angst, pathos, humor, afschuw, verwondering, vredigheid...Volgens de Natyashastra, een tweede-eeuwse Indiase verhandeling over esthetiek en uitbeelding, is er een spectrum van negen emoties die in de kunst vertegenwoordigd moeten worden. Dit boek toont elk van deze emoties in een van de beroemdste, moderne, maar toch vrijwel verdwenen Indiase kunstvormen: reclameborden voor films.En wat gebeurt er als deze emoties zelf de hoofdrol in de films spelen? Met dit idee, de oude theorie en stills, heeft een groep schilders van filmreclameborden uit de levendige Kollywood-filmindustrie (de Tamil tegenhanger van Bollywood) van het Zuid-Indiase Chennai (Madras) op een unieke manier monumentale kunstwerken tot stand gebracht, speciaal gemaakt voor dit boek. Ge pireerd door de meest klassieke en dramatische momenten uit de Tamil filmcultuur, ontstaat een magische, avontuurlijke en meeslepende reis in de Kollywood-fantasie. Men hoeft de acteurs en actrices van de films niet te kennen om ondergedompeld te worden in deze bizarre en betoverende wereld.
Verder lezen

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

V. Geetha, S. Rao, M.P. Dhakshna - De 9 emoties van Indiase filmreclameborden