Leeuwen, Rudi van & Lillian Ruhe & David de Witt (eds).: - Not

Schrijver:
Titel: Not Always Rembrandt. 37 Studies in Baroque Painting and Drawing,
Uitgever: Brepols
Bijzonderheden: 12 2023 (21,6 x 28 cm) 384 pp. English, German & Dutch texts, 20 b/w ills., & 215 colour ills., 5 tables., hardcover.
Prijs: € 82,00 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
This volume contains 37 essays on 17th and 18th -century painting, mainly in the Netherlands and Germany, written by specialists in the field in tribute to Volker Manuth. Dived in 6 main chapters. I. REMBRANDT’s RELATIONS: FOLLOWERS AND FRIENDS: Tom van der Molen, A Teacher and His Impact: Govert Flinck and His Pupils; Leonore van Sloten, Ferdinand Bol in de voetsporen van Rembrandt: Twee herontdekte schilderijen; Ilja Veldman, Jan Victors and The Return of Jacob from Mesopotamia; Arthur K. Wheelock, Jr. Arent de Gelder’s Healing of the Sick; David De Witt, Philips Koninck, Rembrandt’s Friend: Two New Paintings. II. FACE SPOTTING AND FACE SPOTTING AND DISCERNING VISUAL STRATEGIES: Britta Bode, Anslos Augen: Zur szenischen Einheit von Sprechen und Hören als Bildstrategie; Peter van den Brink, Oh … Those Joys of Country Life ...: A Footnote on a Lost Family Portrait from the Suermondt-Ludwig-Museum in Aachen; Edwin Buijsen, De verscholen zelfportretten van Adriaen van de Venne ; Katja Kleinert, Rembrandts Kris: Ein Detail für Eingeweihte; Carla van de Puttelaar, Caught by the Eye: The Discovery of a Portrait of a Young Girl by Jan Jansz. de Stomme; Lilian Ruhe, In een oogopslag: Ongekende (zelf)portretten van Adriaen Brouwer, Godefridus Schalcken, Balthasar Denner en Jacob Samuel Beck; Gero Seelig, Another Calling: Hendrick ter Brugghen Discarding a Composition; Jørgen Wadum, Displaying Vermeer in the Seventeenth Century: A Hypothetical View. III. IMPRINTS AND IMPRESSIONS: WORKS ON PAPER: Charles Dumas, Jan Caspar Philips’ Designs for Frontispieces; Patrick Larsen, Een tekening naar Jürgen Ovens’ geschilderde late zelfportret; Norbert Middelkoop, Van den Eeckhouts laatste werk? Een papieren groepsportret; Femke Speelberg, Kunstkammer Pareidolia and Paul van Vianen’s Auricular Inventions; Katlijne Van der Stighelen, “T’stout versoecken van een Maeght”: Anna Roemers Visscher en Pieter Paul Rubens, één gedicht en twee kopergravures; Gregor J.M. Weber, Kein Plagiatsvorwurf beim Jüngsten Gericht; Joyce Zelen, Who Dares to Cut up a Rembrandt? IV. DUE SOUTH: THE FLEMISH CONNECTION AND ITALY: Christopher Brown, A New Mocking of Christ by Anthony van Dyck ; Stephanie S. Dickey, Fragments of Evidence for Rembrandt’s Genoese Commission; Liesbeth Helmus, Between Rome and Utrecht: The Homecoming of Gerard van Honthorst; Bram de Klerck, Quis ut Deus: Luca Giordano and the Theme of the Archangel Michael Vanquishing the Devil; Justus Lange, One or Two Paintings? St. Francis of Assisi: New Research on a Painting by the Circle of Rubens; Rudie van Leeuwen, Touched by Painting: St. Dominic from Soriano as a Cult Image. V. REMBRANDT IN TRANSIT: BRIDGEHEAD REVISTED: Lloyd DeWitt, Thomas Cole and Rembrandt; Jeroen Giltaij, Reconsidering the Family Portrait by Carel Fabritius, Burned in 1864, of possibly an Alkmaar Doctor and His Family; Anna C. Koldeweij, Verre familie, directe inspiratie: De portretschilders Gerbrand van den Eeckhout en Bramine Hubrecht; Jos Koldeweij, Rembrandt van Rijn, Lucas van Leyden en Jheronimus Bosch: Drie Keisnijdingen; Christiaan Vogelaar, Rembrandt tussen Leiden en Amsterdam. VI. GERMAN GERMINATION AND AFTERMATH: Alexandra Nina Bauer, Zwischen Passion und Prestige: Der Große Kurfürst und Van Dyck; Menno Jonker, “The Costly, Principal and Renowned High German Masters”: Advertising Renaissance Art in the Seventeenth-Century Netherlands; Almut Pollmer-Schmidt, Immortal Art: Johann Ulrich Mayr, Joachim von Sandrart and the Muses of Augsburg; Christian Tico Seifert, New Evidence for Jan Lievens in Berlin and a Note on Adam Pijnacker in Lenzen (Brandenburg); Jaap van der Veen, Der erste Besitzer und mutmaßliche Auftraggeber von Jacob Backers Gemälde Venus, Adonis und Amor in Fulda; Jan Six, Celebramus vanitates: Vanitas images by Johan Thopas; Bibliography of Volker Manuth’s Publications
Verder lezen

Scriptum Art Books

zakelijk

Scriptum Art Books uit Den Haag

Logo Scriptum Art Books

Scriptum Art Books is een gespecialiseerde online kunstboekwinkel en uitgever. Scriptum Art Books is deelnemer aan een aantal kunstbeurzen zoals ondermeer TEFAF Maastricht, PAN Amsterdam, Art Breda, KunstRAI. Bezoeken is altijd mogelijk, maar graag op afspraak om teleurstelling of een dichte deur te voorkomen.
Verzendkosten die in rekening worden gebracht zijn de netto verzendkosten. Deze kunnen dus variëren afhankelijk van het gewicht en dikte van het pakket.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Leeuwen, Rudi van & Lillian Ruhe & David de Witt (eds).: - Not Always Rembrandt.  37 Studies in Baroque Painting and Drawing,

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Scriptum Art Books

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
  • U handelt deze order direct af met Scriptum Art Books
    Dit boekwinkeltje is een zakelijke verkoper. Hierdoor heeft u o.a. herroepingsrecht waarmee u het boek binnen 14 dagen na ontvangst retour kunt sturen. Verder lezen.
  • Identiteit verkoper:
    Scriptum Art Books
    Kamer van Koophandel nummer: 24262318
    NL804985340B01
    www.scriptumart.nl
  • Na uw bestelling ontvangen u en Scriptum Art Books een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Scriptum Art Books vermeld
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
  • Scriptum Art Books kan betaling vooraf vragen
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.