Ulbricht, Tim - Measuring the value of strategic resources. A l

Schrijver:
Titel: Measuring the value of strategic resources. A literature overview of customers value
ISBN: 9783668657489
Taal: Engels
Uitgever: GRIN Verlag
Bijzonderheden: 2018 24pp Paperback / softback
Prijs: € 25,40
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

Seminar paper from the year 2018 in the subject Business economics - Accounting and Taxes, grade: 1,0, LMU Munich (Instituts für Rechnungswesen und Wirtschaftsprüfung), course: Accounting, Auditing and Analysis (AAA), language: English, abstract: This seminar paper gives an overview on the literature of measuring customer value. A lot of companies have a very low book to market value e.g. Apple (0.15), Microsoft (0.14), Amazon (0.04!) and Facebook (0.14) as of December 2017. Though according to US-GAAP and IFRS annual reports should provide investors and prospect investors with decision useful information the balance sheet lacks certain intangible assets that are obviously driving the value of the firm. That are for example brand equity, organizational capital and customer equity. Such assets became more important so that not only for researchers but also for practitioners and standard setters there is an incentive to identify possibilities to measure such assets reliably to make better investment decisions or, for the latter, to increase the decision usefulness of the information provided in the annual reports.

There is an increasing number of SBE (subscription based enterprises) or at least SB offerings which leads to an increasing number of balance sheets that do not sufficiently reflect the value of the firm. For a long time the value of customers was just a marketing issue and not in the focus of accounting researchers but due to the development described above it is getting into focus of accounting literature in the past decades (Gleaves, Burton, Kitshoff, Bates, & Whittington, 2008, pp. 827¿832). There are several approaches to value customers, but they have in common that first the value of a single customer is derived the so called CLV (customer lifetime value), sometimes also referred to as CV (customer value). To value the customer base of a firm all CLVs are aggregate to derive the so-called CE (customer equity). The value a customer has for a firm is the sum of all discounted future contribution margins the firm can obtain from him (Berger & Nasr, 1998, pp. 18¿19). Therefore, I first look at the eligibility of customer value as an asset. Afterwards I compare different approaches to derive the CLV then the approaches to derive the CE. Next, I analyze the literature concerning the link between performance and customer and show a possible calculation on the example of Netflix.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 9 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.