Congram, Carole A. / Friedman, Margaret L. (ed.) - The AMA hand

Schrijver: Congram, Carole A. / Friedman, Margaret L. (ed.)
Titel: The AMA handbook of marketing for the service industries.
Taal: Nederlands
Uitgever: Amacom
Bijzonderheden: 1991, hardc. dustjacket, 588 pag. fine
Prijs: € 15,00 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
How do you market an intangible - something the customer cannot taste, touch, smell, or feel, and can evaluate only as it's experienced? That's the unique problem you face as a marketer in one of the service industries. Add to this basic difficulty the absence of a marketing tradition in most service organizations and the current threat by high-service foreign competitors, and American services marketers have all the challenges they can handle.
The AMA Handbook of Marketing for the Service Industries is an invaluable resource - the most comprehensive analysis ever published on the challenges of services marketing. It incorporates the expertise of forty-one marketing professionals, representing organizations in financial services, transportation, the arts, telecommunications, information services, the hospitality industry, education, and health care, among other service industries. Offering dozens of tested techniques and approaches, the Handbook covers every aspect of creating customer driven strategies and then ensuring that they are implemented.
"Services are largely intangible and experiential," point out the editors. "This intangibility makes the 'product' development process more complex, means that the concept of inventory is largely irrelevant, and suggests that consumers probably have a more difficult time evaluating among service alternatives. Hence, what we know about what works in marketing tangible products needs to be adjusted for services." In this broad-ranging work, you'll learn how to frame your marketing approach to most effectively reach your customers and maintain your competitive advantage. The Handbook is. divided into six sections, each building on the one before it:
1. The link between service quality and leadership
2. The strategic components of a customer-focused organization
3. Internal marketing, or how to mobilize your employees to be customer-conscious
4. Planning
5. Implementation; development, pricing, distribution, communicating about an intangible, using service as a product differentiator
6. A survey of state-of-the-art marketing techniques from eleven different industries

Filled with the hard-won insights of its contributors, The AMA Handbook of Marketing for the Service Industries presents you with the lively ideas, methods, experiences, and examples of seasoned services marketers. You'll learn from these authorities how to apply techniques from service industries other than your own, and how to transform strategic plans into practical approaches. Most important, you'll see how to break out of corporate tunnel vision and transform your division or company into a marketing-driven machine where everyone - from telephone operator to CEO-focuses on the customer.
Verder lezen

J.M. v/d Meer

J.M. v/d Meer uit Alphen aan den Rijn

www.meerboeken.nl.
Goed verpakt en snel geleverd. De verzendkosten voor brievenbuspost zijn gelijk aan postnl tarief. Voor pakketpost wordt uitgegaan van verzending met DHL. Aangegeven verzendkosten zijn de kosten binnen Nederland.
Naar België zullen de verzendkosten voor stukken van meer dan 250 gram meestal 6.75 bedragen.
Verzending van pakketten naar een DHL of Kiala servicepunt mogelijk.
Let u vooral op het juist invullen van uw emailadres. U ontvangt 2 x een bevestigings-email. 1 van boekwinkeltjes en 1 van de verkoper.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Congram, Carole A. / Friedman, Margaret L. (ed.) - The AMA handbook of marketing for the service industries.

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij J.M. v/d Meer

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.
** Deze functie maakt gebruik van cookies
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met J.M. v/d Meer
  • Na uw bestelling ontvangen u en J.M. v/d Meer een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van J.M. v/d Meer vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • J.M. v/d Meer kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 dagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.