Gobe, Marc - Citizen Brand / 10 Commandments for Transforming B

Schrijver:
Titel: Citizen Brand / 10 Commandments for Transforming Brands in a Consumer Democracy
ISBN: 9781581152401
Taal: Engels
Uitgever: W W Norton & Co Inc
Bijzonderheden: 2002, hardcover 249 blz. Perfecte nieuwstaat, zonder beschadigingen, ongelezen met gave omslag
Prijs: € 34,75
Verzendkosten: € 4,00 (binnen Nederland)
Meer info:
Internationally Acclaimed Branding Guru Challenges Corporations: "It's Time to Act as Good Citizens"
What have today's brands in common with politicians? - They need to take an active, positive role in people's lives in order to be elected -locally and globally, says Marc Gobé, the founder of the widely successful Emotional Branding concept. Today's all-powerful, post-hedonistic consumers expect a deepening level of emotional commitment and social responsibility from the brands that they choose. In Citizen Brand, an evolvement of his revolutionary Emotional Branding concept, the internationally acclaimed branding guru tells corporations how to become the socially relevant, caring community members that are elected in today's consumer democracy.
Three quarters of consumers would vote for corporate community involvement and ethical business practices, say recent polls. Yet while "cause marketing" programs abound, few corporations truly understand the emotional power of the "Citizen Brand" approach, argues Marc Gobé. Using brands like Starbucks and The Bodyshop and Home Depot as examples, Citizen Brand reveals how companies can create strong and deep partnerships with people in America and across the globe by enriching their lives in creative and truly relevant ways.
The bursting dot.com bubble, anti-globalization protests in Seattle and Genoa, an economic slowdown, and the September 11 tragedy. . .the events of the past three years have changed dramatically what consumers expect from today's brands: they seek emotional support and orientation an increasingly complex, strenuous reality. Getting this right requires an intimate understanding of one's customers and their deepest values, says Marc Gobé. Citizen Brand reveals how smart companies have responded to this reality check by treating their customers - and employees - with a new humanistic, emotional sensitivity. Nucor has made it a point to not lay off any of its people in the face of recession; other companies have followed the example of The Bodyshop by establishing community programs for customers and employees; Coca-Cola is using its trucks in Africa to bring medication and education to local customers.
As Gobé underlines, Citizen Brand is not a comprehensive form of philantrophy or a new business strategy, but an inevitable consequence of global change: "... in a global world influenced more and more by local politics, religious upheaval, and social awareness, the role of businesses will change in a dramatic way. The need to reassess one's corporate responsibility is critical in a changed world."
Verder lezen

AdBook uit Utrecht

particulier

Logo AdBook

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Gobe, Marc - Citizen Brand / 10 Commandments for Transforming Brands in a Consumer Democracy

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij AdBook

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
  • U handelt deze order direct af met AdBook
    Deze verkoper is een particulier, dit heeft invloed op welke rechten voor u als koper ontbreken. Zo heeft u geen herroepingsrecht of conformiteitsrecht. Verder lezen.
  • Na uw bestelling ontvangen u en AdBook een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van AdBook vermeld
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
  • AdBook kan betaling vooraf vragen
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.