Aynsley, Jeremy. - Graphic design in Germany : 1890-1945.
Schrijver: | Aynsley, Jeremy. |
---|---|
Titel: | Graphic design in Germany : 1890-1945. |
ISBN: | 9780520227965 |
Uitgever: | Berkeley : University of California Press , 2000. Orig. cloth binding. Dustjacket. 240 pp. Ills. 29 cm. Conditie: goed |
Bijzonderheden: | Conditie: goed. ART |
Prijs: | € 30,00 |
Verzendkosten: | € 5,50 (binnen Nederland) |
Meer info: |
Published on the occasion of the exhibition, "Print, power and persuasion: graphic design in Germany 1890-1945", presented at The Wolfsonian-Florida International University, 27 September 2000-29 April 2001. German graphic and typographic design in the first half of the twentieth century represents an extraordinarily rich and diverse aspect of the history of visual culture. It marks the moment of recognition that the world was becoming increasingly dependent on a modern and commercialized system of communication in which the designer was to play a major role. An unprecedented scale of attention was devoted to printed matter, whether as designs for graphic ornament, typefaces and logos in books and advertisements, or magazines, posters, signage, and exhibitions. Jeremy Aynsley has written the first account in English of the emergence of German graphic design between 1890 and 1945. Based on many years of research and original material, this handsome book is lavishly illustrated with examples from across a stylistically varied field. There were many good reasons for Germany to lead in the field of print culture. Historically it was a country that had been associated since the Middle Ages with the arts of the book and printing, and many of the new design developments in the twentieth century grew from that base. The spectacular industrial and commercial boom following the Franco-Prussian War, when the Germans became world competitors, stimulated interest in the field of advertising, whether in newspapers, journals, or on sidewalk kiosks. Perhaps borrowing in the beginning from the Arts and Crafts movement in Britain, Art Nouveau in France, and the advanced advertising designers in the U.S., the German artists soon developed a style of their own that was aggressive, aesthetically adventurous, and well constructed to attract customers. While some of the individual designers such as Peter Behrens, Lucian Bernhard, Jan Tschichold, Herbert Bayer, and John Heartfield are well known, many others have not received such attention. Aynsley provides an amazingly well-rounded picture of this burst of innovation that changed the face of modern life, as well as of the politically and socially turbulent era that spawned it.
|
ALLEEN VERZENDING MOGELIJK - Mailorder only.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.
Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.
Straat:
Nummer:
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
- U handelt deze order direct af met Kloof Antiquariaat
Dit boekwinkeltje is een zakelijke verkoper. Hierdoor heeft u o.a. herroepingsrecht waarmee u het boek binnen 14 dagen na ontvangst retour kunt sturen. Verder lezen. - Identiteit verkoper:
Antiquariaat de Kloof
Kamer van Koophandel nummer: 33017762
NL001315707B82
http://www.kloof.nl - Na uw bestelling ontvangen u en Kloof Antiquariaat een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Kloof Antiquariaat vermeld
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
- Kloof Antiquariaat kan betaling vooraf vragen
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.
Onthoud mijn gegevens
Registreer u vrijblijvend als koper!
Besteld, hoe nu verder?
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.