Krabbe, Hans - Communicatieprofessionals en ethiek / morele com
Schrijver: | Krabbe, Hans |
---|---|
Titel: | Communicatieprofessionals en ethiek / morele communicatievraagstukken in organisaties |
ISBN: | 9789059315891 |
Taal: | Nederlands |
Uitgever: | Boom Lemma uitgevers |
Bijzonderheden: | 2011, 249pp, Paperback / softback in nette staat 3.80 verzk in NL |
Prijs: | € 12,95 (Excl. verzendkosten) |
Meer info: |
Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele communicatie. Die handvatten bestaan uit modellen en stappenplannen voor ethische reflectie en ethisch redeneren. Hiermee is morele besluitvorming met meer kennis en vaardigheid binnen handbereik.
Er is gekozen voor een brede aanpak. Daardoor komen veel belangrijke aspecten van communicatie-ethiek op een gedegen en samenhangende wijze aan de orde: bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethische theorieën, morele communicatietheorieën, bedrijfscultuur, morele ontwikkelingstheorieën, de organisationele communicatie-ethiek van interculturele en multiculturele communicatie en praktische toepassingen van ethische theorieën. Het eerste deel behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In het tweede deel worden relevante ethische uitgangspunten en theorieën besproken. Het derde deel beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. Tot slot worden in het vierde deel handvatten ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle vier de delen sluiten af met vragen en opdrachten. Doelgroep Deze uitgave is bestemd voor studenten van communicatieopleidingen in het hbo en wo. Recensie(s) Doel van dit boek is communicatieprofessionals in organisaties praktische handvatten te bieden voor morele communicatievraagstukken. Auteur Hans Krabbe doet voor de Universiteit van Twente promotieonderzoek naar ethische communicatiebesluitvorming. Dat onderzoek heeft mede geleid tot dit boek. Het omvat zestien hoofdstukken, verdeeld over vier delen. Deel een behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In deel twee worden relevante ethische uitgangspunten en theorieen besproken. Deel drie beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. In deel vier worden handvatten (modellen en stappenplannen) ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle delen sluiten af met vragen en opdrachten. Plus: voorwoord, inleiding, begrippenlijst en literatuuropgave. Goed leerboek over een vakspecialistisch onderwerp waarover nog niet zoveel is gepubliceerd. Eigentijdse lay-out, spaarzaam geillustreerd. Doelgroep: hbo/wo-studenten communicatieopleidingen. Drs. H.H. Ahaus |
de verpakking wint geen schoonheidsprijzen, probeer zoveel mogelijk te recycelen en toch veilig te versturenboekenlijst is helaas niet update, veel mensen bestellen en zien er vervolgens vanaf :(
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.
Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.
Straat:
Nummer:
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
- U handelt deze order direct af met Lillith
Deze verkoper is een particulier, dit heeft invloed op welke rechten voor u als koper ontbreken. Zo heeft u geen herroepingsrecht of conformiteitsrecht. Verder lezen. - Na uw bestelling ontvangen u en Lillith een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Lillith vermeld
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
- Lillith kan betaling vooraf vragen
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.
Onthoud mijn gegevens
Registreer u vrijblijvend als koper!
Besteld, hoe nu verder?
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.