Deze titel kan niet worden besteld.
Deze titel kan nu niet besteld worden. Probeer het later opnieuw

Elberse, Anita - Blockbusters / wat kunnen we leren van de hit

Schrijver:
Titel: Blockbusters / wat kunnen we leren van de hitmakers uit de entertainmentindustrie
Taal: Nederlands
Uitgever: Luitingh Sijthoff, 2016
Bijzonderheden: NIEUWE paperback,310 pag.,ISBN 9789024574599
Prijs: € 12,00 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
Samenvatting




In Blockbusters legt de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren

In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan zomaar voetbaltrainer Alex Ferguson langskomen. Of de manager van Lady Gaga. Of Jay Z, rapper, muziekproducent en platenlabeleigenaar. De beroemdheden komen graag persoonlijk vertellen hoe je winnende teams bouwt en strategieën ontwikkelt om succes te hebben. Haar casestudy's over de prestaties van basketballer LeBron James, de Metropolitan Opera, een exclusieve nachtclub in New York en de uitgeverswereld vormen de basis van haar internationale bestseller Blockbusters. Elberse kreeg voor haar onderzoek exclusieve toegang tot enkele van de grootste entertainmentmerken ter wereld, en in Blockbusters legt ze uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren: 'Iedereen kan leren van de entertainmentindustrie. Wie keuzes durft te maken, is het succesvolst.' 'De status van Harvard-professor Anita Elberse is binnen haar vakgebied bijna te vergelijken met de status van de artiesten die zij onderzoekt. Beide buitengewoon indrukwekkend!' Humberto Tan 'Een fantastisch boek dat je aan het denken zet.' Clayton Christensen, schrijver van Het innovatiedilemma .
Recensie(s)




De Nederlandse auteur is hoogleraar aan de Harvard Business School en beschrijft daarom vanuit Amerikaans perspectief de universele trends in de markt van populaire cultuur. Haar focus ligt op het ontwikkelen van de meest winstgevende strategie binnen de showbusiness, die ze onderverdeelt in de sectoren entertainment (films en games), media (televisiekanalen) en sport (voetbal en tennis). Haar centrale conclusie is dat het meeste rendement behaald zal worden met het investeren in megaprojecten, in de hoop dat deze investering een blockbuster oplevert. Ze erkent dat het een gok is of dure producties inderdaad kaskrakers worden, want zakelijk succes blijft een grillig verschijnsel. Toch stelt ze dat een bedrijf groot moet inzetten, want uit alle cijfers blijkt dat steeds een klein topsegment het leeuwendeel van de winst oplevert (‘winners take all’). Deze waarneming verkondigt ze met veel herhaling. Haar criterium van succesvol ondernemen blijft hierbij heel eenzijdig beperkt tot de analyse van de beste manier om de winstmarges zo hoog mogelijk te krijgen. Bevat eindnoten met bronvermeldingen, geen illustraties.

Peter Bosma
Verder lezen

Ankerboek uit Uithuizermeeden

particulier
DE REKENING WIL NOG WEL EENS IN DE SPAM BELANDEN DUS ALS u BINNEN 3 DAGEN NIETS HOORT KIJK DAAR DAN EVEN
Ankerboek is een Algemeen antiquariaat.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Elberse, Anita - Blockbusters  / wat kunnen we leren van de hitmakers uit de entertainmentindustrie