Van der Heijden, Hans, Meijers, Ronald - De HX factor - Waarom

Schrijver:
Titel: De HX factor - Waarom het beter is om mensen geen ‘resources’ te noemen en nog 99 ideeën om organisaties menselijker te maken.
ISBN: 9789462156340
Taal: Nederlands
Uitgever: Vakmedianet
Bijzonderheden: 2020 150pp Gebonden
Prijs: € 58,95
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

Human resources – menselijke grondstoffen…. Wat een gruwelijke term. Het gedachtegoed van Human
Resources Management (HRM) stamt uit het midden van de jaren tachtig en is gebaseerd op beheersing
van de mens als productiefactor via planning en controle. We zijn 35 jaar verder, maar in de meeste
organisaties is deze visie nog steeds dominant.

HRM moet veranderen in Human Experience Management – HXM – en zelf de leiding nemen over deze
transformatie. Daarvoor reiken de auteurs in De HX Factor zo’n 99 praktische en soms revolutionaire
ideeën aan in een gloedvol betoog om organisaties menselijker te maken. Niet alleen omdat het deugt –
organisaties zijn tenslotte groepen mensen die samen een doel proberen te bereiken – maar ook omdat het
werkt. Menselijke organisaties zijn namelijk gezonder, duurzamer, geliefder, lerender en succesvoller.

De HX Factor is een unieke bundeling van expertise en voorbeelden uit de praktijk van adviseurs
van Deloitte Human Capital, een leidende consulting firma in Nederland en daarbuiten.

De auteursopbrengsten van dit boek gaan naar de Stichting Lezen en Schrijven.

- Het is de hoogste tijd voor dit boek. Organisaties moeten leren hun eigen mensen centraal te stellen.
Human Experience in plaats van Human Resources als leidraad voor het creëren van gezonde en
succesvolle organisaties. Het boek geeft op een veelheid van terreinen, zoals leren en ontwikkelen, belonen
en veranderen, concrete handvatten voor mensgerichte organisaties. Een belangrijk boek voor iedereen
die organisaties weer menselijker wil maken. Jaap Winter, hoogleraar Ondernemingsrecht, Corporate
Governance en Gedrag, VU Amsterdam; partner bij Phyleon.

- De ruim dertig (!) auteurs schetsen een inspirerende, uitdagende, maar vooral menselijke visie op de
mens in organisaties. Dit mooi vormgegeven boek met aansprekende praktijkvoorbeelden gaat zeker
een bijdrage leveren aan de noodzakelijke omwenteling van Human Resource Management naar Human
Experience Management! Raymond van Hattem, directeur HRM ProRail

- De moderne mens verlangt van werk net zoveel als van liefde, dus het is nu tijd onze organisaties te
humaniseren. Dit boek is een aanrader voor een ieder die is begaan met de toekomst van werk, welzijn
en geluk. Lucas van Wees, directeur HRM Universiteit van Amsterdam en President European
Association for People Management (EAPM)

- Wat een originele titel, De HX Factor! Als HRM-directeur ga ik voor HXM in plaats van HRM. Dit boek is een
aanwinst, leest prettig en biedt handzame, inspirerende tips. Jolanda Sappelli, directeur HRM ASR

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Van der Heijden, Hans, Meijers, Ronald - De HX factor - Waarom het beter is om mensen geen ‘resources’ te noemen en nog 99 ideeën om organisaties menselijker te maken.

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.