Van Duyn, Roel / Van Lieshout, Peter a.o. - PROVO 3
Schrijver: | Van Duyn, Roel / Van Lieshout, Peter a.o. |
---|---|
Titel: | PROVO 3 |
Uitgever: | Rob Stolk |
Bijzonderheden: | 1965, Stapled, Good, First Edition |
Prijs: | € 95,00 (Excl. verzendkosten) |
Meer info: |
Text: Dutch. 36 p.; b/w ills.; 10,5 x 30 cm; 50 g. " The Provo Group : In a series of actions and public interventions in Amsterdam and other Dutch cities between 1965 and 1967, the anarchist counterculture movement Provo unleashed multiple attacks on the social structures of the state, mixing absurd humour and cynicism with an attempt to awaken a critical spirit in citizens and bring about social change. In spite of its brief existence, the conceptual activism and political projects carried out by Provo a phenomenon that was part artistic movement and part political party managed to capture the spirit of a whole generation in the Netherlands, and coincided with the early days of the hippy movement. Provo was one of the movements most representative and significant publications. A total of fifteen issues were published monthly at first, and then at more irregular intervals , as well as a special Provo gazette, with the last issue published in April 1967. Given that official printers considered these publications too subversive to print, the members of the collective also had to undertake the printing of the magazine themselves. Provo was almost always printed in black and white, except for some covers and a few issues, which were printed in two colours. Issues 1 to 6 are printed on a cyclostyle, and from issue 7 onwards the group used offset printing. Aesthetic matters took a back seat, even though the group consciously tried to move away from the advertising aesthetic that had become widespread since the fifties. The uniformity and consistency of Provos style actually stems from the technical and financial restrictions that conditioned its production processes: the prime objective was to obtain as many copies as possible and achieve maximum distribution at minimum cost; this determined the format and its formal characteristics. Provo shared two important graphic elements with the groups other publications. Firstly, the apple, or gnot, symbol designed in 1962 as a psycogeographic representation of the city of Amsterdam, which became the movements unofficial logo and frequently appeared on the pages of the magazine and other publications produced by the groups, and also in urban graffiti. And secondly, the image of the lattice of a brick wall, a recurring motif that was a nod to the groups attitude that considered walls and by extension, the city itself as a blank canvas on which to express new ideas. " (MACBA) - Shelfwear, one paragraph marked with cross in red ballpen inkt. Edition: 2.300. Collector's item
|
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.
Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.
Straat:
Nummer:
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
- U handelt deze order direct af met The land of Nod
Dit boekwinkeltje is een zakelijke verkoper. Hierdoor heeft u o.a. herroepingsrecht waarmee u het boek binnen 14 dagen na ontvangst retour kunt sturen. Verder lezen. - Na uw bestelling ontvangen u en The land of Nod een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van The land of Nod vermeld
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
- The land of Nod kan betaling vooraf vragen
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.
Onthoud mijn gegevens
Registreer u vrijblijvend als koper!
Besteld, hoe nu verder?
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.