Return to the Interactive Past - The Interplay of Video Games and Hist

Schrijver:
Titel: Return to the Interactive Past - The Interplay of Video Games and Histories
ISBN: 9789088909122
Taal: Engels
Uitgever: Sidestone Press
Bijzonderheden: 2020 200pp Paperback / softback
Prijs: € 53,50
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

A defining fixture of our contemporary world, video games offer a rich spectrum of engagements with the past. Beyond a source of entertainment, video games are cultural expressions that support and influence social interactions. Games educate, bring enjoyment, and encourage reflection. They are intricate achievements of coding and creative works of art. Histories, ranging from the personal to the global, are reinterpreted and retold for broad audiences in playful, digital experiences. The medium also magnifies our already complicated and confrontational relation with the past, for instance through its overreliance on violent and discriminatory game mechanics. This book continues an interdisciplinary conversation on game development and play, working towards a better understanding of how we represent and experience the past in the present.

Return to the Interactive Past offers a new collection of engaging writings by game creators, historians, computer scientists, archaeologists, and others. It shows us the thoughtful processes developers go through when they design games, as well as the complex ways in which players interact with games. Building on the themes explored in the book The Interactive Past, the authors go back to the past to raise new issues. How can you sensitively and evocatively use veterans’ voices to make a video game that is not about combat? How can the development of an old video game be reconstructed on the basis of its code and historic hardware limitations? Could hacking be a way to decolonize games and counter harmful stereotypes? When archaeologists study games, what kinds of maps do they draw for their digital fieldwork? And in which ways could we teach history through playing games and game-making?



Contents:


1. Introduction
Angus A.A. Mol, Aris Politopoulos, Csilla E. Ariese, Bram van den Hout & Krijn H.J. Boom

Part I: Narratives in and of Video Games

2. The Role of Historical Research and ‘Historical Accuracy’ in Where the Water Tastes Like Wine
Johnnemann Nordhagen

3. Their Memory: Exploring Veterans’ Voices
Iain Donald, Emma Houghton & Kenneth Scott-Brown

4. The Desolation of Vixens
John Aycock & Hayden Kroepfl

5. The Final Word? How Fans of The Elder Scrolls Record, Archive, and Interpret the Battle of Red Mountain
Dennis Jansen

Part II: Representations and Intersectionality in Video Games

6. Personal and Social Recent History in Fragments of Him: Defining and Exploring ‘Immersion’ in Video Games
Mata Haggis-Burridge

7. ‘Transcending History and the World’: Ancient Greece and Rome in Versus Fighting Video Games
Dunstan Lowe

8. Synthetic Spaces and Indigenous Identity: Decolonizing Video Games and Reclaiming Representation
Ashlee Bird

9. Fork in the Road: Consuming and Producing Video Game Cartographies
Florence Smith Nicholls

Part III: Historical Research and Learning through Video Games

10. Scholarly History through Digital Games: Pedagogical Practice as Research Method
Robert Houghton

11. Life Was Really Hard! Designing and Using Digital Games to Explore Medieval Life in Primary Schools
Juan Hiriart

12. Gaming the Past: Video Games and Historical Literacy in the College Classroom
Jeffrey Lawler & Sean Smith

13. Of Ecosystems and Landscapes: An Essay on Grasping Themes of Environmental History in Video Games
George L. Vlachos

14. Stories Around the Campfire
The Interactive Past Community (Curated by Csilla E. Ariese)

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

 - Return to the Interactive Past - The Interplay of Video Games and Histories

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 5 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.