Frank Haveman, Richard Otto - Merkdisruptie

Schrijver:
Titel: Merkdisruptie
ISBN: 9789082873818
Uitgever: Tens Media
Bijzonderheden: Conditie: Als nieuw
Prijs: € 5,65
Verzendkosten: € 2,95 (binnen Nederland)
Meer info:
Merkdisruptie over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen. Door Frank Haveman, Jeroen Cremer en Richard Otto.

Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst
met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van
de lijst verdwenen en zijn marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu
verschrompeld naar 0,0%.
We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven.

Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien
jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde
4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte
storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer
merken verdwijnen.

In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de
hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone te ontsnappen,
waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden.

Dit boek is geschreven door brand-director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. auteur
van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van de best-sellers Verdwenen Merken, Namespotting en Vroom & Dreesmann).

Met bijdrages van 12 vakspecialisten, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Paul Moers en Marc Oosterhout.
Verder lezen

boekenbalie uit Rotterdam

zakelijk

Logo boekenbalie

Als u op één van onze aanbiedingen klikt dan opent de aanbieding in onze webshop waar u het boek kan bestellen en afrekenen. Het is niet mogelijk boeken af te halen.
- Meer dan 500.000 boeken op voorraad in ons magazijn in Rotterdam.
- Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden.
- Stevig verpakt
- Verzendkosten €2,95. Gratis verzenden vanaf 40 euro of 4 boeken
- We verzenden ook naar België. Zendingen naar België kunnen er enkele dagen over doen.
- Alle boeken zijn met zorg gecontroleerd
Verder lezen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Frank Haveman, Richard Otto - Merkdisruptie