Digital Strategies and Organizational Transformation

Schrijver:
Titel: Digital Strategies and Organizational Transformation
ISBN: 9789811271977
Taal: Engels
Uitgever: WSPC
Bijzonderheden: 2023 338pp Gebonden
Prijs: € 131,60
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

In today's highly competitive business environments, with the rise of digital businesses and digital economy, digital strategies and organizational changes go hand in hand. Organizations that possess a robust digital strategy benefit greatly from the advancements of emerging digital technologies, and hence, making necessary organizational changes in order to maximise the benefits have become vital for their survival. According to MIT Sloan's Center for Information Systems Research (CISR), [i]n this period of digital disruption, businesses focused narrowly on value chains are at a disadvantage. Next-generation enterprises need to think more broadly about their business ecosystems, leverage digitization to understand their customers better, and establish options for future success. Therefore, competitive businesses have started using a variety of digital tools including artificial intelligence, alongside other digital applications, making the required changes to their organizational models and cultures to better serve their customers efficiently and effectively.


This book contains a collection of chapters describing these digital strategies and how they go hand in hand with organizational changes. We solicited contributions from well-known academics from universities, business leaders, and experts within businesses and government organizations for this book. The majority of the chapters examines the necessary relationships between these two critical issues. Specifically, this book discusses how to infuse new knowledge into ongoing discourse and debates within academia and business organizations regarding digital strategies and organizational changes, and how to accomplish seamless integration of digital tools and applications into organizational platforms in order to accomplish the required organizational changes smoothly.


In summary, this book discusses the integration and implementation of digital technology and the required organizational changes to take advantage of the phenomenon of digitization. In order to create competitive advantage, leadership organizations must address the challenges of formulating and implementing robust digital strategies and simultaneously, start making the required organizational changes, as this book concludes.Includes fifteen chapters mostly authored by eminent scholars in the field.
Addresses a different type of digital technology in each chapter, studying how digital technology impacts and facilitates organizational transformations.
Formulates new theories and methodologies to study digital technologies from a wide variety of approaches.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 16 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.