Jan Spackler 121300, Ruud Heijenga 98690 - Verhalen om niet te

Schrijver:
Titel: Verhalen om niet te verdwalen de reis van de merkorganisatie
ISBN: 9789402600865
Taal: Nederlands
Uitgever: Aerial Media Company B.V.
Bijzonderheden: Goed, Hardback, 280p
Prijs: € 10,00
Verzendkosten: € 4,50 (binnen Nederland)
Meer info:
Wat hebben merkorganisaties exact nodig om greep te krijgen op het nu? In onze snel veranderende wereld zijn merkorganisaties zoekende; ze zijn op reis maar weten vaak nog niet waarnaar toe. Logisch, want merkorganisaties waren gewend deze reis rationeel te plannen en betitelden dat met mooie woorden als 'strategische heroriëntatie'. Sinds de uitvinding van het vak marketing proberen we de consument te vangen en te overtuigen vanuit onze cockpit met de marketing-P's als stuurknuppel. Met een dashboard voor onze neus met de wekelijkse Excel-uitslagen en managementinformatie besturen we uit het tijdperk van 'Vrouw Holle'. Is zo'n reis die we moeten maken wel te plannen? Is de reis überhaupt wel een rationeel en controleerbaar proces? Waarom gaat het dan zo vaak mis, zoals in het geval van Nokia en Kodak? Is er een super inzicht voor nodig om je als organisatie verder te ontwikkelen als reactie op veranderende situaties en inzichten?Wat gebeurt er als je de natuurlijke ontwikkelingen hun gang te laat gaan? Gewoon In beweging komen en je vleugels uitslaan. Met een portie durf om los te latenVerhalen om niet te verdwalen bestaat naast een verklarende theoretische inleiding voornamelijk uit 8 mythische merkverhalen en 4 uitgewerkte verhalen over ontmoetingen van vier 'wijze mannen'. De 12 verhalen in vier kwadranten worden gesymboliseerd door de 12 slagen van een transformatieklok, de 12 stappen van de reis van de held van Campbell. In het eerste kwartier gaat het om de identificatie met de oproep tot veranderen. Horen, zien en zwijgen, .......of toch in actie komen. Ervaart de merkorganisatie de Call to action als bedreiging van haar bestaan of als uitdaging? Wie neemt de organisatie bij de hand, wie geeft de organisatie de moed om op reis te gaan? Het tweede kwartier beschrijft het gedurfde experiment waarbij de merkorganisatie maximaal geconfronteerd wordt met zijn eigen schaduwzijde. Wie zijn de first followers, doorstaat de organisatie de vuurproef?In het derde kwartier volgt de fase van het verankeren van de nieuwe inzichten. Na de overwinning van de angst voor het onbekende betreedt de organisatie het strijdtoneel van de laatste beproevingen om de oude wereld achter zich te laten. Borging en verbinding. Het vierde kwartier beschouwt de vereenzelviging: oud is nieuw, zo binnen zo buiten.De merkorganisatie is van onbewust onbekwaam gegroeid naar onbewust bekwaam, de organisatie is meester in de nieuwe wereld.En dan begint de reis opnieuw! De reis is een permanent ontwikkelproces. Jung noemde dit het 'individualiseringsproces' van mensen, de auteurs wij noemen dit graag het proces van volwassenwording van merkorganisaties. Verhalen om niet in te verdwalen is een fantastisch gevisualiseerd boek dat de lezer helpt om er meer gevoel bij te krijgen.
Verder lezen

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Jan Spackler 121300, Ruud Heijenga 98690 - Verhalen om niet te verdwalen de reis van de merkorganisatie