Taylor, Scott - Telling Your Data Story - Data Storytelling for

Schrijver:
Titel: Telling Your Data Story - Data Storytelling for Data Management
ISBN: 9781634628952
Taal: Engels
Uitgever: Technics Publications LLC
Bijzonderheden: 2020 194pp Paperback / softback
Prijs: € 32,00
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

The Data Whisperer's practical guide to explaining and understanding the strategic value of data management. The need for data management is everywhere across your company. The value of every digitally transformative customer-facing initiative, every data science and analytics-based project, every as-a-service offering, every foray into e-commerce, and every enterprise software implementation is inextricably linked to the successful output of data management efforts. Although it is a simple function of garbage in garbage out, that slogan rarely drives any sustainable executive action. We need to tell a better data story.


Data Storytelling is probably the hottest non-technical trend in the technology-related space. But it does not directly support data management because it is focused on analytics or telling stories with data. So, it is time to expand the realm of Data Storytelling to recognize the role of data management by telling stories about data.


Learn how to secure stakeholder involvement and executive commitment to fund and support data management as a systematic, consistent, fundamental part of your business. This book is for:Data management leaders trying to explain your value to C-Level and business stakeholders. As a practitioner, you may already know how to fix your data, but your business leaders ignore your advice. When you explain data management to the business, they may nod yes on the outside, but they nod off on the inside.
Business stakeholders trying to comprehend why data management is important. Many business people may be frightened, threatened, intimidated, or at the very least confused and bewildered by the techno-babble often associated with data-related conversations. If you want to know more about why data management needs to be a strategic imperative in your organization, you'll learn it here in simple terms.
Data scientists looking to understand better how you connect to The Business. A recurring struggle I hear from data scientists is the need to get closer to business. If you are a data scientist, then you need to understand your company's data story. The more you can align your work to the core value your company delivers, the more successful you will be. This book will help you discover the essence of why data brings value to your business.
Anyone interested in understanding the business value of data management. I offer simple explanations about why data management is essential for your organization. Without going deep into technical concepts and processes, I focus on the business-related outputs. I share ways you can think about what foundational data does. Its importance is vital for the future of your enterprise.




Since this is a book about telling data stories, I share it through stories divided into five sections:My data story. Why I know what I know and why you should listen to me.
Everyone's data story. A collection of classic, foundational data situations relevant to all enterprises.
Framing your data story. A set of simple frameworks about data value.
Selling your data story. Tips on creating a compelling narrative.
Building your data story. Why you must align with the strategic intentions of your enterprise.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Taylor, Scott - Telling Your Data Story - Data Storytelling for Data Management

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 17 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.