Remke van Staveren 233924 - Patiëntgericht communiceren in de g

Schrijver:
Titel: Patiëntgericht communiceren in de ggz
ISBN: 9789024455829
Taal: Nederlands
Uitgever: Boom
Bijzonderheden: Als nieuw, Paperback, 320p
Prijs: € 28,50
Verzendkosten: € 4,50 (binnen Nederland)
Meer info:
Goede zorg begint bij goede communicatie\nGoede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.\n \nHerziene derde druk\nWat is er nieuw in deze derde druk? De hoofdstukken Samen een behandelplan maken en Samen beslissen over medicatie zijn gebaseerd op gezamenlijke besluitvorming waarbij de hulpverlener en cliënt elkaar over en weer informeren, maar de cliënt uiteindelijk beslist. Het hoofdstuk Drang en dwang is aangepast aan de nieuwe Wet verplichte ggz en heet nu Assertieve en verplichte zorg. Nieuw zijn de hoofdstukken Aanhoudende lichamelijke klachten (ALK), Psychose en Suïcidaliteit. \n \nDit heldere en praktische boek biedt inspiratie aan alle hulpverleners in de ggz. Als goede zorg bij goed communiceren begint, is Patiëntgericht communiceren in de ggz de basis.\n \nPatiëntgericht communiceren door de ogen van een patiënt\nWouter van den Berg, patiënt/ervaringsdeskundige: ‘Zó wil ik behandeld worden als patiënt: erkenning krijgen, gehoord worden, persoonlijke interesse voelen, gelijkwaardigheid bemerken, hoop gevend en leidend tot empowerment. Lees dit boek, zou ik zeggen. Laat je raken en toon dat ook als teken van empathie!’\n \nAanbevelingen door andere ggz professionals\nFredrike Bannink, klinisch psycholoog/auteur oplossingsgerichte leerboeken: ‘Een boek waarmee aan de kunst van het aansluiten recht wordt gedaan! Dit vlot geschreven en praktische boek laat zien hoe je met patiëntgerichte communicatie de kans op tevredenheid vergroot, met positieve gezondheidseffecten. Daartoe lenen zich vooral vaardigheden uit de motiverende gespreksvoering en oplossingsgerichte therapie.’\n \nPeter van Harten, hoogleraar psychiatrie: ‘Zoals Carl Rogers al aangaf is ‘echtheid’ het belangrijkste element in de relatie met de cliënt, en daarvoor is persoonlijke ontwikkeling nodig. Toch kun je de techniek en de systematiek van de gespreksvaardigheden leren uit dit uitstekende, veelomvattende en helder geschreven leerboek. Het is geschikt voor alle hulpverleners en leest nog plezierig ook!’
Verder lezen

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Remke van Staveren 233924 - Patiëntgericht communiceren in de ggz