Kuenen, Josje, Wackers, Martijn - Presenteren: wat werkt echt e

Schrijver:
Titel: Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? - onderbouwde adviezen over presentatietechnieken
ISBN: 9789081854726
Taal: Nederlands
Uitgever: Communicatiereeks
Bijzonderheden: 2012 185pp Paperback / softback
Prijs: € 19,95
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

Dit boek over presenteren is anders dan anders. Naast de gebruikelijke adviezen wordt namelijk ook uitgebreid aandacht besteed aan de zogenaamde verborgen verleiders. Vaak beslissen mensen op hun gevoel: is die spreker een beetje sympathiek? Sluit het verhaal aan bij wat ik vind? Voelt het allemaal ok? Hoewel er al veel onderzoek is gedaan naar hoe mensen zich echt laten beïnvloeden, hebben die resultaten nog nauwelijks doorgang gevonden in het presentatieonderwijs. Hoog tijd dus voor een lesmethode waarin nieuwe inzichten in persuasieonderzoek geïntegreerd worden. Dat levert bijvoorbeeld de volgende spannende conclusies op: controversiële openingen kunnen juist averechts werken, de inhoud van je antwoord is vaak minder belangrijk dan de vorm ervan en als je je publiek in een goed humeur brengt, zal het minder kritisch zijn. Ook wordt ingegaan op het verschil tussen mannen en vrouwen en hoe je daar rekening mee houdt. Kleding, accessoires maar ook stemgebruik en lichaamstaal kunnen je boodschap ondersteunen of juist teniet doen. Daarnaast blijkt het vaak verguisde PowerPoint helemaal zo slecht nog niet, als je het tenminste zo gebruikt dat het publiek de boodschap onthoudt. Ook wordt aandacht besteed aan nieuwe visualisatie- en interactiemiddelen zoals Prezi en Twitter en worden concrete tips gegeven voor verschillende soorten presentaties van elevator pitch tot onderzoekspresentatie. Uiteraard wordt ook verteld hoe je je publiek kunt primen en je boodschap zo kunt framen dat je geloofwaardig en sympathiek gevonden wordt. Aan de andere kant wordt ook getoond dat deze hippe trukendozen nooit een garantie kunnen zijn voor succes. In dat opzicht is dit boek misschien nog wel het meest anders dan anders: er wordt voortdurend aansluiting gezocht bij wetenschappelijk onderzoek. Op grond daarvan wordt soms zelfs afgeraden om een presentatie te geven; want hoewel sommigen beweren dat je met een goed verhaal de wereld om je vinger windt, blijken groepsbijeenkomsten in precaire situaties meestal een verloren zaak. Wat je dan wel kunt inzetten als communicatiemiddel wordt hierin vanzelfsprekend ook beschreven. Een must voor iedere professional die communicatieve vaardigheden studeert of doceert in een evidence-basedomgeving.Ik ben erg enthousiast over dit boek. Het is goed geschreven, erg toegankelijk en nuttig voor iedereen die wil werken aan zijn of haar presentatievaardigheden. Bovendien gaat dit boek verder waar andere boekjes ophouden. Naast de aanbevelingen wordt telkens een inhoudelijke motivatie gegeven waarbij creatief gebruik wordt gemaakt van de theorie. Dat is misschien nog wel het belangrijkste verschil met andere boeken over presenteren.Dr. Joost Verhoeven, lecturer Corporate Communication, University of AmsterdamDit boek wordt verplichte kost bij ons op kantoor!Drs. Christine Swankhuisen, docent Persuasieonderzoek Universiteit Leiden en partner/onderzoeker Tabula Rasa, Den HaagWat een goede voorbeelden en wat een heldere illustraties! De combinatie van onderzoek, praktijkvoorbeelden en de vele foto's maken dit boek erg bruikbaar voor mijn presentatieonderwijs!Drs. Kim van der Linden, docent Communicatieve Vaardigheden, TU Delft

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Kuenen, Josje, Wackers, Martijn - Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? - onderbouwde adviezen over presentatietechnieken

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.