Sonntag, Jennifer - The impact of emotional branding on brand l

Schrijver:
Titel: The impact of emotional branding on brand loyalty in the skin care market - Comparing the German and the UK market using the example of Nivea and Dove
ISBN: 9783668286733
Taal: Engels
Uitgever: GRIN Verlag
Bijzonderheden: 2016 96pp Paperback / softback
Prijs: € 50,40
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

Master's Thesis from the year 2012 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 67, South Bank University London (Business), course: International Business, language: English, abstract: Satisfying customers is no longer sufficient for being successful in today¿s business environment. A number of studies suggest that more and more marketers aim to create emotional bonds between their brands and their consumers in order to enhance brand loyalty and the organisation¿s profitability. Emotional brand attachment plays an important role in marketing, particularly, in the cosmetics industry. Thus, the overall aim of this research is to investigate how emotional brand attachment affects brand loyalty in the skin care market in the UK and in Germany with a special focus on Nivea and Dove. Furthermore, the study focuses on a number of other research objectives, such as to find out what communications and branding strategies Dove and Nivea use and compare them in order to find out which brand is more successful in establishing brand loyalty and why. Other objectives are to evaluate whether addressing the consumer¿s actual or ideal self is more effective, to investigate what other factors impact brand loyalty and to what extent they moderate the effects of emotional brand attachment and to see if the impact of emotional brand attachment on brand loyalty differs in the German and the UK market. In order to examine these research questions a number of hypotheses have been stated. The study is based both on primary and secondary research using qualitative research methods. The secondary research involves the analysis of written documents, and other sources of secondary data with the purpose to get an overview on the research topic and to investigate those research objectives that cannot solely be covered by the primary research. For the primary research two focus groups were conducted, one in the UK and one in Germany. The results of the groups were used to test the hypotheses and to draw conclusions from these findings in order to answer the research questions and to give recommendations for further academic research in this area and to help marketing managers to develop communications and branding strategies that boost brand loyalty. The study has come to the result that both brands effectively use emotional branding strategies to create brand loyalty and that emotions such as happiness, security, safety, reassurance and trust are essential for creating brand loyalty in the skin care market. It was also found out that addressing the consumer¿s actual self rather than the ideal self is more important for building emotional bonds and loyalty.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 8 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.