P.J. Schellens - Communicatiekundig ontwerpen
Schrijver: | P.J. Schellens |
---|---|
Titel: | Communicatiekundig ontwerpen |
ISBN: | 9789023235606 |
Uitgever: | Gorcum b.v., Koninklijke Van |
Bijzonderheden: | Goed - Kaft achter wat verkleurd, hoekje kaft voor onder kreuk net als wat opvolgende pgn's. verder net exemplaar. |
Prijs: | € 6,50 |
Verzendkosten: | € 6,50 (binnen Nederland) |
Meer info: |
"Communicatiekundig ontwerpen biedt een nieuwe kijk op het communicatievak: dat van de ontwerper die op zoek is naar een oplossing voor een communicatieprobleem of een effectief middel om een communicatieve doelstelling te bereiken.
Een dergelijke ontwerpaanpak is in de praktijk al in ontwikkeling, bijvoorbeeld in het werk van voorlichters of ontwerpers van websites. In dit boek wordt duidelijk dat het ontwerpen als een rode draad door de hele beroepspraktijk loopt. In deel 1 bespreken de auteurs methoden die ontwerpers van communicatie ter beschikking staan: variƫrend van methoden van probleemanalyse tot methoden waarmee het effect van een communicatieprogramma kan worden onderzocht. In deel 2 wordt het communicatiekundig ontwerpen beschouwt vanuit verschillende disciplines, zoals de psychologie, de beleidswetenschap, de tekstwetenschap en de ethiek. In deel 3 komt de rijk geschakeerde praktijk aan bod, van videoproducties tot risicocommunicatie. Het boek als geheel laat zien hoe het perspectief van de ontwerper een vruchtbare verbinding oplevert tussen onderzoek en beroepspraktijk. De auteurs zijn allen betrokken bij de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap van de Universiteit Twente. Het boek is bestemd voor docenten en studenten in de communicatiewetenschap en voor onderzoekers en professionals in het communicatieveld. Uit de inhoud Deel I Communicatiekundig ontwerpen: een kader Probleemanalyse en vooronderzoek Het ontwerpen van communicatiebeleid Het ontwerpen van communicatiemiddelen Mediaplanning Formatieve evaluatie Summatieve evaluatie Deel II Sociale psychologie en communicatiekundig ontwerpen Cognitieve psychologie en communicatiekundig ontwerpen Overheidsbeleid en communicatie Tekstanalyse en communicatiekundig ontwerpen Ethiek en communicatiekundig ontwerpen Deel III Het ontwerpen van videoprogramma?s Het ontwerpproces van websites Het ontwerpen van teksten Het ontwerpen van een voorlichtingscampagne Planning, ontwerp en evaluatie van risicocommunicatie" |
Books 4 Life exploiteert winkels in tweedehands boeken voor het goede doel, gerund door vrijwilligers. Books 4 Life heeft vestigingen in Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Tilburg en Utrecht. En in Oostenrijk in Graz en Wenen.
Meer informatie vindt u op www.books4lifetilburg.nl. Op deze site staat beschreven welke goede doelen Books 4 Life Tilburg steunt. Ook kunt u er lezen hoe u boeken kunt schenken en kopen en hoe u vrijwilliger of sponsor kunt worden.
e-mailadres: info@books4lifetilburg.nl
telefoon: 013-4663680
bezoekadres winkel:
Gebouw C, Kamer 045
op de Universiteit van Tilburg,
Warandelaan 2,
5037 AB Tilburg
Meer informatie vindt u op www.books4lifetilburg.nl. Op deze site staat beschreven welke goede doelen Books 4 Life Tilburg steunt. Ook kunt u er lezen hoe u boeken kunt schenken en kopen en hoe u vrijwilliger of sponsor kunt worden.
e-mailadres: info@books4lifetilburg.nl
telefoon: 013-4663680
bezoekadres winkel:
Gebouw C, Kamer 045
op de Universiteit van Tilburg,
Warandelaan 2,
5037 AB Tilburg
De verkoper zal binnen 4 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.