Hagby, Kay - Norwegian Civil Aircraft Since 1920 - an Illustrat

Schrijver:
Titel: Norwegian Civil Aircraft Since 1920 - an Illustrated Register Survey
ISBN: 9780904597240
Taal: Engels
Uitgever: Midland Counties Publications 1980
Bijzonderheden: Paperback; 120pp; in goede staat; talloze foto's
Prijs: € 11,50
Verzendkosten: € 5,45 (binnen Nederland)
Meer info:
Introduction:

The major part of this book is a listing by registration of
all the aircraft which have been allocated Norwegian civil
markings since 1919. This in turn is split into two sections.
The first covers the period up to 1931 when the prefix
letter N- followed by a number was in use - although
not all aircraft in service in fact carried any marks. The
same registration numbers were re-allotted in certain
instances, sometimes to aircraft of identical type to the
original.
The second section of the register covers the present
registration series, which uses the LN- prefix with three
letter following, which was introduced in 1932 by which
time the N prefix was reserved for the United States of
America. Some letter combinations have been used
several times; when a particular registration is cancelled,
it normally becomes available for re-allocation, though
this may not happen within a year of the cancellation.
Aircraft registration began quite regularly with pro
gressive allocations in the LN-ABx and LN-BAx blocks,
and this sequence was followed until the early 1950s.
Since that time however, more random allocations
have been issued. It should be noted that initially the
letters C, J, Q, X, Y, Z, ÆE, Ø and A were not used, but
currently all except the latter three are allowed. Certain
combinations are reserved for particular aircraft types;
for example LN-Gxx for gliders and sailplanes (plus
LN-HAA, HAE and SCA), and LN-Oxx for helicopters
also LN-FOH). Others are normally used by major oper-
ators, as Is the case with LN-FOx for Fred Olsens
FIyselskap A/S.
When the Germans invaded Norway on 9 April, 1940,
some of the civil aircraft were destroyed, some flew with
the Norwegian Army Air Force for a time until they
were either abandoned or destroyed, whilst others
escaped to Britain or Finland. Most aircraft, however,
were stored or seized by the Germans. Hirdens Flykorps
(the pro-German National Union Flying Corps) took
over all airworthy gliders and used them during the war.
At least one glider, LN-SCA, was imported from Germány.
No official register was kept during the 1940-45 period.
In the late 1930s aircraft were imported for the Army
and Navy Air Forces from Germany and Italy; these
were allocated LN- registration marks for the actual
delivery flights, primarily for use as radio call-signs
Similarly, at the cessation of hostilities in Norway In
1940, some of the aircraft remaining in Northern Norway
were flown to England or Finland and these too were
roughly painted with LN-xxx marks. More details of
these aircraft are included in Appendix C. Unlike
various other countries, Norway does not allocate
separate series for gliders or balloons, and these are
included in the main registers.
Whlist we have tried to make the registers as clearly
understood as possible, there has naturally been some
need to abbreviate, and to adopt other conventions.
Verder lezen

Dutch Aviation Pubns uit Venlo

particulier

Logo Dutch Aviation Pubns

Bij een gecombineerde bestelling bereken ik maar 1x verzendkosten.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Hagby, Kay - Norwegian Civil Aircraft Since 1920 - an Illustrated Register Survey Hagby, Kay - Norwegian Civil Aircraft Since 1920 - an Illustrated Register Survey

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Dutch Aviation Pubns

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
  • U handelt deze order direct af met Dutch Aviation Pubns
    Deze verkoper is een particulier, dit heeft invloed op welke rechten voor u als koper ontbreken. Zo heeft u geen herroepingsrecht of conformiteitsrecht. Verder lezen.
  • Na uw bestelling ontvangen u en Dutch Aviation Pubns een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Dutch Aviation Pubns vermeld
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
  • Dutch Aviation Pubns kan betaling vooraf vragen
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.