Elfferich, Pim - Hoera, het is weer maandag! Medewerkerstevrede
Schrijver: | Elfferich, Pim |
---|---|
Titel: | Hoera, het is weer maandag! Medewerkerstevredenheid door interne communicatie |
ISBN: | 9789058712363 |
Taal: | Nederlands |
Uitgever: | Thema / Schouten & Nelissen 2e druk 2006 9789058712363 |
Bijzonderheden: | Paperback / softback, 149pp zeer goed |
Prijs: | € 7,80 |
Verzendkosten: | € 3,65 (binnen Nederland) |
Meer info: |
Pim Elfferich interviewde communicatiemensen bij 'de leukste werkgevers van Nederland', die een Medewerker Tevredenheids Award hebben gewonnen. Hij ontdekte bij deze organisaties een opvallende overeenkomst: ze hebben allemaal bijzonder veel aandacht voor de interne communicatie en gaan dat bewust, consequent en doordacht mee om.
Deze samenhang tussen open interne communicatie en de tevredenheid van de medewerkers blijkt duidelijk uit de zeven indringende bedrijfscases. Naast de cases beschrijft de auteur algemene principes rond medewerkertevredenheid en interne communicatie, en de synergetische mogelijkheden tussen HRM en interne communicatie. Het boek brengt lijnmanagers, communicatiespecialisten, HRM'ers en organisatie-adviseurs zonder mee op talloze ideeën voor de aanpak van de interne communicatie in hun eigen organisatie. Recensie(s) In de eerste helft van dit studieboek geeft de auteur een kort overzicht van onderzoek naar de arbeidsbeleving, medewerkertevredenheid (MTO) en enige principes rondom de communicatie binnen een organisatie. Daarna geeft hij aan dat het verbeteren van de interne communicatie een activiteit is van human resource management en van organisatieadvies. Hij illustreert dit in de tweede helft van het boek met voorbeelden uit de praktijk van een zevental bekende grote Nederlandse bedrijven. Kortom, de auteur stelt dat een verbeterde interne communicatie leidt tot grotere medewerkertevredenheid en laat door middel van cases zien hoe anderen dit gedaan hebben. De gebruikte cases hebben het nieuws gehaald omdat zij een Medewerker Tevredenheids Award hebben gewonnen, de leukste werkgever van Nederland waren etc. De auteur is zelfstandig adviseur, onder andere bij Schouten & Nelissen, opleidingsinstituut en uitgever. Zowel lijnmanagers als stafspecialisten zullen geen moeite hebben met dit vlot geschreven boek over de beginselen van medewerkertevredenheid en interne communicatie. |
Levering binnen Nederland ( 3,90 euro verzendkosten )
Levering binnen de EU is mogelijk bij bestellingen vanaf 15 euro plus bijkomende internationale verzendkosten.
Afhalen is niet mogelijk.
Levering binnen de EU is mogelijk bij bestellingen vanaf 15 euro plus bijkomende internationale verzendkosten.
Afhalen is niet mogelijk.
De verkoper zal binnen 7 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.
Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.
Straat:
Nummer:
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
- U handelt deze order direct af met hasselman
Dit boekwinkeltje is een zakelijke verkoper. Hierdoor heeft u o.a. herroepingsrecht waarmee u het boek binnen 14 dagen na ontvangst retour kunt sturen. Verder lezen. - Identiteit verkoper:
Hasselman
Kamer van Koophandel nummer: 51639181
NL139540805B02
- Na uw bestelling ontvangen u en hasselman een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van hasselman vermeld
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
- hasselman kan betaling vooraf vragen
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.
Onthoud mijn gegevens
Registreer u vrijblijvend als koper!
Besteld, hoe nu verder?
De verkoper zal binnen 7 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.