Javaid, Junaid - The Bottom of the Pyramid. A case study on mar

Schrijver:
Titel: The Bottom of the Pyramid. A case study on marketing products and services
ISBN: 9783668032040
Taal: Engels
Uitgever: GRIN Verlag
Bijzonderheden: 2015 32pp Paperback / softback
Prijs: € 25,40
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Annotatie

Research Paper (postgraduate) from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: B-, University of Bedfordshire, language: English, abstract: This theory into project report is written on the topic of Marketing Products or Services to the Bottom

Flaptekst

Research Paper (postgraduate) from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: B-, University of Bedfordshire, language: English, abstract: This theory into project report is written on the topic of Marketing Products or Services to the Bottom of Pyramid (BOP) Consumers. Main aim of this report is to explore that to how much extent different MNCs have managed to target BOP consumers with their pursued marketing strategies. It has been intended that the concept of BOP has been defined numerous times by different authors. It has been observed that this untapped market has managed to grab the attention of various MNCs across the globe due to its vast opportunities. But the low purchasing power of consumers within this segment has provoked these MNCs to stay away from it.

It has been predicted that the sheer size of this market would likely to lead towards profit and product innovation in coming years. Product element of marketing mix framework is all about the development of right product for the target market. Price is a financial element and it used to consider several factors (channel pricing, incentives and discounts) of underlying company. Promotion element is concentrating more on the underlying company¿s capability in relation to communicate with its exising and potential consumers. Placement is entirely concerned about all decisions incorporated in getting right product for the target marketplace.

Marketing challenge know as acceptability is about an extend to invovled individuals in the compan¿s value chain process are willing to distribute, sell or cosume given product or service. Affordability challenge determines a degree to which company¿s products or services are affordable to the BOP consumers whereas, awareness is intended on the extent to which consumers are informed about the company¿s particular products or services. Last challenge (availability) measures an extend to which BOP consumers would able to buy and use a specified marketing offering.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 9 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.