Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Boekenprinses.


 

Berendsen, Annette - Samenwerking tussen huisarts en specialist. Wat vinden de patiënten en de dokters?

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Berendsen, Annette - Samenwerking tussen huisarts en specialist. Wat vinden de patiënten en de dokters?
Schrijver: Berendsen, Annette
Titel: Samenwerking tussen huisarts en specialist. Wat vinden de patiënten en de dokters?
ISBN: 9789077113806
Uitgever: Proefschrift Rijksuniversiteit Groningen, 2009
Bijzonderheid: 174 pp, paperback, randje rug iets verkleurd, overigens goede staat
Prijs: € 10,00
Meer info Het voornaamste doel van samenwerking tussen huisarts en specialist is de kwaliteit van de zorg voor de patiënt te garanderen. In dit proefschrift is onderzocht wat de ervaringen en voorkeuren zijn van patiënten, huisartsen en specialisten ten aanzien van deze samenwerking. Spreken over samenwerking is gemakkelijk, maar het vergt bijzonder veel inspanning om samenwerking daadwerkelijk tot stand te brengen. Veel nieuwe samenwerkingsvormen zijn dan ook mislukt. Daarom is onderzocht welke motieven dokters hebben om een nieuwe samenwerkingsvorm aan te gaan. De drie groepen zijn eerst kwalitatief (interviews) en later kwantitatief (vragenlijst) onderzocht. Er zijn twee vragenlijsten gevalideerd die de waardering van de samenwerking meten: de DOC vragenlijst (huisartsen en specialisten) en de CQ index Zorgketen (patiënten). Zowel huisartsen als specialisten hechten eraan het belang van de patiënt dienen, een persoonlijke band met elkaar te ontwikkelen en de medische kennis van de huisarts te vergroten. Voor huisartsen geldt voorts als motief het opbouwen van wederzijds respect en status en het vergroten van het inzicht van de specialist in de werkwijze en expertise van de huisarts. Voor de specialist is het verkleinen of vergroten van de toestroom van patiënten een belangrijk motief om samen te werken. Patiënten vinden het belangrijk dat zij vlot worden geholpen, voldoende informatie krijgen, het liefst op maat en dat zij serieus worden genomen. Specialisten vinden dat huisartsen telefonisch slecht bereikbaar zijn. Huisartsen en patiënten vinden dat de terugrapportage van de specialist te lang op zich laat wachten. Patiënten vinden dat de informatie bij ontslag uit het ziekenhuis moet worden verbeterd. De behoefte van patiënten aan informatie is heel wisselend. In tegenstelling tot wat huidige beleidsmakers vermoeden, staat het zelf kiezen binnen de gezondheidszorg niet hoog op de agenda van patiënten. Met het verstrekken van prestatiegegevens van verschillende zorginstellingen lijkt in de behoefte van slechts een beperkte groep patiënten met een beperkt aantal gezondheidsproblemen te worden voorzien.
Boek bekijken

Boekenprinses uit Nuis

zakelijk
Verzending van boeken vindt plaats na ontvangst van de betaling. Ophalen is mogelijk na afspraak.
Wij reageren altijd binnen 24 uur na uw bestelling. Heeft u binnen deze tijd geen reactie ontvangen, dan is onze mail waarschijnlijk in de spambox terecht gekomen.
We verzenden via DPD. De tarieven voor thuisbezorging bedragen € 4,15 voor brievenbuspost, € 6,00 voor pakketten tot 1 kg en € 6,25 voor pakketten van 1 kg tot 10 kg. Voor pakketten is het mogelijk om deze af te halen bij een DPD parcelshop, bij pakketten tot 1 kg bedragen de verzendkosten dan € 5,00 en bij pakketten van meer dan 1 kg bedragen de verzendkosten dan € 5,25. Boeken worden standaard naar het huisadres gezonden, wilt u liever afhalen bij een parcelshop, dan dit graag bij de bestelling aangeven. Meerdere boeken ineens kopen scheelt verzendkosten.
De verzendkosten naar België bedragen € 7,00 thuisbezorgd.
Verzendkosten naar andere landen zijn op aanvraag.
Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen. Retourkosten zijn voor eigen rekening.
Verder lezen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.