Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Boekenzee.


 

Hamel, Gary; Prahalad, C. K. - De strijd om de toekomst - baanbrekende strategieën voor marktleiderschap en het creëren van nieuwe markten

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Hamel, Gary; Prahalad, C. K. - De strijd om de toekomst - baanbrekende strategieën voor marktleiderschap en het creëren van nieuwe markten
Schrijver: Hamel, Gary; Prahalad, C. K.
Titel: De strijd om de toekomst - baanbrekende strategieën voor marktleiderschap en het creëren van nieuwe markten
ISBN:
Uitgever: Scriptum Management
Bijzonderheid: 1995, 2e druk, gebonden, Hardcover, in zeer goede staat, omslag heeft lichte gebruikssporen
Prijs: € 6,00
Meer info Bedrijven moeten ontsnappen uit de tredmolen van herstructureringen door nieuwe markten te creëren. Dit kunnen zij doen door de regels van het spel te veranderen in een bestaande bedrijfstak, de grenzen van de bedrijfstak te verleggen door nieuwe toepassingen te bedenken van bestaande producten, of door geheel nieuwe bedrijfstakken te creëren. Dit proces verloopt in drie stappen. Allereerst wordt gestreden om het intellectuele leiderschap en de daarvoor benodigde vooruitziende blik. Op basis van de eigen 'kerncompetenties' en toekomstige behoeften van de klanten proberen bedrijven de beste inschatting te maken over de richting en vorm van de toekomstige bedrijfstak. Doel is het verkrijgen van een zo groot mogelijk kansaandeel, het geheel van de toekomstige mogelijkheden waartoe een bedrijf toegang zou kunnen krijgen. Het bedrijf met de beste vooruitziende blik heeft de beste kansen om een leiderspositie in te nemen. Op basis hiervan worden vervolgens ambitieuze strategische doelen gesteld en wordt een blauwdruk gemaakt van de manier waarop de droom tot werkelijkheid gemaakt kan worden. In deze fase worden tevens nieuwe kerncompetenties gedefinieerd en opgebouwd. Tenslotte wordt het traject afgerond met de strijd om een zo groot mogelijk marktaandeel. Dit strategieproces is de verantwoordelijkheid van de concernleiding en kan niet uitsluitend aan business units worden overgelaten. Omdat kerncompetenties de grenzen van business units overschrijden en over diverse business units verspreid liggen, missen die het overzicht dat nodig is om de markten van de toekomst te definiëren. Daarnaast beschikken business units vanwege hun nadruk op korte-termijnwinsten niet over de lange adem die vereist is in de strijd om de toekomst.
Boek bekijken

Boekenzee uit Nijkerk

particulier

Logo Boekenzee

Verzendkosten conform tarieven Post NL

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.