Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel DE ESOTERIER.


 

Wessels , Anton . [ isbn 9789024241156 ] 4317 - De Koran Verstaan . ( Een kennismaking met het boek van de islam . ) De koran is meer een boek dat gehoord dan gelezen wil worden. Bij alle mogelijke gelegenheden wordt door en voor moslims de koran geciteerd. Elke jonge moslim leert bepaalde -

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Wessels , Anton . [ isbn 9789024241156 ] 4317 - De Koran Verstaan . ( Een kennismaking met het boek van de islam . ) De koran is meer een boek dat gehoord dan gelezen wil worden. Bij alle mogelijke gelegenheden wordt door en voor moslims de koran geciteerd. Elke jonge moslim leert bepaalde -
Schrijver: Wessels , Anton . [ isbn 9789024241156 ] 4317
Titel: De Koran Verstaan . ( Een kennismaking met het boek van de islam . ) De koran is meer een boek dat gehoord dan gelezen wil worden. Bij alle mogelijke gelegenheden wordt door en voor moslims de koran geciteerd. Elke jonge moslim leert bepaalde -
ISBN: 9789024241156
Uitgever: Have, Ten .
Bijzonderheid: paperback in als nieuwe staat - 4317 - 6e dr. 2006 - 196 p. - 280 gr. - 13,7 x 21,5 cm.
Prijs: € 10,00
Meer info - hoofdstukken uit zijn hoofd. Dit boek wil een leidraad zijn bij het lezen en leren lezen van de koran. Het spreekt voor zich, dat daarbij niet de gehele koran behandeld kan worden. Maar door middel van een selectie van de inhoud van de koran geeft deze uitgave toch de mogelijkheid in betrekkelijk kort bestek kennis te nemen van de koran. De opdrachten na ieder hoofdstuk zijn vooral bedoeld als oefening om de weg in de koran wat te leren kennen.


Leidraad bij het (leren) lezen van de koran, het heilige boek van de moslims. Na een korte inleiding naar aanleiding van het eerste belangrijke hoofdstuk van de koran volgt een goed overzicht van alle 114 hoofdstukken van dit boek. Vervolgens wordt in diverse hoofdstukken een aantal hoofdthema's tekstgewijs behandeld: b.v. Mohammed, God, laatste oordeel, geloof en ongeloof, de mens en de koran als wetboek. Ook is er een hoofdstuk dat de verhouding tot de joden en christenen behandelt. Het laatste hoofdstuk bevat een poging om vanuit de koran over Jezus Christus te spreken. Bijna elk hoofdstuk bevat een korte inleiding en een opdracht e.e.a. zelf in de koran op te zoeken en te lezen. Goede en breed toegankelijke inleiding met diverse registers, een beknopt chronologisch overzicht van Mohammed en een literatuurlijst. De auteur is hoogleraar godsdienstwetenschappen aan de V.U. te Amsterdam.
Boek bekijken

DE ESOTERIER uit Amstelveen

zakelijk

Logo DE  ESOTERIER

Specialiteit, Esoterische boeken, in vele genres , ook is er een ruime sortering van vele diverse soorten aanwezig in onze voorraad .
IBAN :NL84INGB0001880405 ( INGBNL2A )

L.M.F.Ottens . 1188BG 204 Amstelveen
info@bocurio.nl of www.bocurio.nl esoterierboeken@gmail.com. KvK 34138285 . BTW No. NL 001177745B36 Mobiel 0618330133
Prijzen zijn inclusief BTW, marge regeling v.t.p., deze wordt niet apart vermeld en exclusief porto.
Verder lezen

De verkoper zal binnen 6 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.