Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel De Slegte.


 

Ton Beijersbergen 167851, Robert van Lit 235735, Carla Scheffer 127545, Jan Wensveen 167852 - 100 jaar onderwijs in een monumentaal gebouw De Wassenaarse St. Bonifaciusschool 1918-2018

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Ton Beijersbergen 167851, Robert van Lit 235735, Carla Scheffer 127545, Jan Wensveen 167852 - 100 jaar onderwijs in een monumentaal gebouw De Wassenaarse St. Bonifaciusschool 1918-2018
Schrijver: Ton Beijersbergen 167851, Robert van Lit 235735, Carla Scheffer 127545, Jan Wensveen 167852
Titel: 100 jaar onderwijs in een monumentaal gebouw De Wassenaarse St. Bonifaciusschool 1918-2018
ISBN: 9789491229282
Uitgever: TasT
Bijzonderheid: Goed, Hardback, 192p
Prijs: € 12,50
€ 4,50
Meer info Lees en kijk 100 jaar Bonifaciusschool!\n\nDit boek vertelt het verhaal van 100 jaar katholiek onderwijs in de Wassenaarse Kerkstraat en omgeving. \nSinds 1918 hebben duizenden leerlingen hier hun schooljaren doorgebracht. Herinneringen van leerlingen en leerkrachten hebben een plekje in dit boek gekregen.\n\nIn 100 jaar vonden grote veranderingen plaats: de zusters Franciscanessen van Oirschot namen in 1965 afscheid, de klassen werden gemengd, kleuter- en lager onderwijs gingen samen, passend onderwijs deed zijn intrede.\n\nOok het schoolgebouw kent een roerig verhaal. Het monumentale gebouw is ontworpen door architect Co Brandes. De Duitse bezetter nam de school in de oorlogsjaren in beslag. Met enige regelmaat is de school uitgebreid en verbouwd. In 2000 is de school als rijksmonument aangewezen. Kort hierna volgde de restauratie van het gebouw en is de oorspronkelijke vorm hersteld. \n\nAl deze gebeurtenissen zijn bij elkaar gebracht in deze kroniek. Hiervoor zijn honderden foto's uit het schoolarchief gebruikt, waarvan vele voor het eerst gepubliceerd worden.
Boek bekijken

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.