Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel J.M. v/d Meer.


 

Pieterman, Marcel - De middle manager in confrontatie met de praktijk 1. De middle manager en zijn mensen

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Pieterman, Marcel - De middle manager in confrontatie met de praktijk 1. De middle manager en zijn mensen
Schrijver: Pieterman, Marcel
Titel: De middle manager in confrontatie met de praktijk 1. De middle manager en zijn mensen
ISBN: 9789024412983
Uitgever: Nelissen
Bijzonderheid: 1993, paperback, 228 blz. bedrijfsstempel voorin, goed exemplaar
Prijs: € 12,50
€ 3,95
Meer info Dit boek is geschreven voor mensen uit de praktijk door een man uit de praktijk. Deze praktische benadering wordt ondersteund door een groot aantal cases die voor menig manager zeer herkenbaar en instructief zullen zijn. Naast herkenning vormen de cases steeds de basis voor het aangeven van theoretische oplossingsmodellen voor problemen die zich met praktische kennis alléén niet laten oplossen.

Het middenkader staat te boek als de olie die de motor gesmeerd aan het draaien moet houden. De middle manager moet dus goed kunnen omgaan met taal en cultuur van verschillende echelons (niveaus) in de organisatie.

Het begrip middle manager of middle management wordt veelal geassocieerd met een leidinggevend beroep, respectievelijk met een leidinggevende beroepsgroep binnen een organisatie. Een beroep dat veel te maken heeft met delegerende, regisserende, organiserende en controlerende werkzaamheden. Kortom, de middie manager moet de min of meer abstracte opdrachten, die hij ontvangt van het strategisch management, vertalen (transformeren) in concrete werkopdrachten naar het uitvoerend personeel. De middle manager heeft een duidelijke spilfunctie tussen groepen mensen boven, onder en naast (collega managers) zich, die hij 'te vriend' moet houden om het werk te laten continueren.

Dit boek levert een bijdrage om tot effectief managementgedrag te komen dat door hoog en laag gewaardeerd wordt. Procedures en gedragingen worden geproblematiseerd en aangereikt waarmee de arbeidssatisfactie en de effectiviteit kunnen toenemen.
Boek bekijken

J.M. v/d Meer

zakelijk

J.M. v/d Meer uit Alphen aan den Rijn

Logo J.M. v/d Meer

GEEN REACTIE ONTVANGEN: CONTROLEER UW SPAMBOX.
Goed verpakt en snel geleverd. Aangegeven verzendkosten zijn de kosten binnen Nederland.
Bij bestelling van meerdere boeken wordt verzending gecombineerd en betaalt u maximaal 5.95 euro (binnen Nederland )
Naar België zullen de verzendkosten meestal 7.95 euro bedragen.
Verzending vindt plaats met postnl voor pakketpost kan soms voor DHL of DPD worden gekozen.
Is het verzendadres niet in Nederland, België of Duitsland dan is het minimum bestelbedrag € 15,-

Let u vooral op het juist invullen van uw emailadres. U ontvangt 2 x een bevestigings-email. 1 van boekwinkeltjes en 1 van de verkoper.
Privacy: De door de koper verstrekte gegevens worden door ons alleen gebruikt als verzendgegevens en contactinformatie betreffende de geplaatste bestelling. Zij worden niet gedeeld met derden.
Verder lezen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.