Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Liroboek.


 

Kanter, R.M. / Barry A. Stein / Todd D. Jick - De uitdaging van organisatieverandering / hoe bedrijven verandering ervaren en leiders verandering kunnen sturen

De vraag gaat over de volgende titel:

Schrijver: Kanter, R.M. / Barry A. Stein / Todd D. Jick
Titel: De uitdaging van organisatieverandering / hoe bedrijven verandering ervaren en leiders verandering kunnen sturen
ISBN: 9789071542602
Uitgever: Scriptum - 1e druk, 1994.
Bijzonderheid: Hardcover boek met stofomslag, 594pp. - als nieuw ! ( ONGELEZEN )
Prijs: € 8,45
€ 6,25
Meer info In een tijdperk van verhevigde mondiale concurrentie, van overnames, van afslanking, heerstructurering en zelfs regelrecht falen, is het leiding geven aan verstandige organisatieverandering de moeilijkste uitdaging voor het bedrijfsleven. Kanter, Stein en Jick geven een uitvoerig overzicht en een gezaghebbend model van hoe men verandering zou moeten institutionaliseren, en in sommige gevallen hoe men dat niet zou moeten doen. Voortbouwend op hun 'Grote Drie'-veranderingsmodel, richten de auteurs zich op de interne en externe krachten die alles in beweging zetten; de belangrijkste soorten verandering die reageren op interne of externe druk tot verandering; en de belangrijkste taken die te maken hebben met het veranderingsproces. Verscheidene portretten van bedrijven die verschillende soorten verandering ondergaan, tezamen met de deskundige analyses van de auteurs, wijzen uit dat niet een enkele persoon of groep de verandering kan klaarspelen. In plaats daarvan beweren de auteurs dat het de subtiele balans is tussen de belangrijkste spelers die van organisatieverandering een succes maakt. De auteurs analyseren krachten gericht op verandering. Vervolgens gaan zij over op vormen van verandering en laten daarbij zien hoe bedrijven hun structuur en cultuur veranderen. Het laatste deel, gewijd aan de uitvoering van verandering, toont ons de 'change masters', zoals Kanter ze noemt. Fundamentele organisatieverandering wordt gekarakteriseerd door een identiteitsverandering en betreft veel meer dan de verplaatsing van materiële activa. Het managen van gevoelens, angsten en hoop tussen mensen moet tijdens zulke transities de centrale strategie zijn. Dit boek is een must voor managers die verzeild zijn geraakt in een veranderingsproces. Het biedt talrijke praktische inzichten, richtlijnen voor handelen en aanwijzingen voor onderzoek en toekomstmogelijkheden voor doelbewuste organisatieverandering.
Boek bekijken

Liroboek uit Echt

zakelijk
* * O P G E L E T - B E S P A A R - P O R T O * *
In Nederland en België bij totaal bestellingen vanaf € 30.00 GEEN portokosten!
SNELLE LEVERING: NA BETALING BINNEN 2-3 DAGEN IN HUIS
U ontvangt van ons een bevestigingsmail van uw bestelling. Let op, deze kan in uw spambox terechtkomen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.