Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Liroboek.


 

Kokhuis, Hans - Het ABC van XYZ : creativiteit in theorie / creativiteit in praktijk

De vraag gaat over de volgende titel:

Schrijver: Kokhuis, Hans
Titel: Het ABC van XYZ : creativiteit in theorie / creativiteit in praktijk
ISBN: 9789053836828
Uitgever: VU uitgeverij - 5e druk, 2012.
Bijzonderheid: Paperback met voorbeelden en oefeningen, geïll., 251pp. - als nieuw ! ( ONGELEZEN )
Prijs: € 9,45
€ 6,25
Meer info Wij leven in een logische wereld. Iets is waar of niet waar, juist of onjuist, een probleem
of geen probleem, ja of nee. Dit is herkenbaar aan een van de prachtigste uitvindingen:
de computer: de binaire ja/nee machine. Creativiteit ligt echter buiten
het logische. Achteraf is het wel logisch maar als we aan het begin staan is de weg
naar het nieuwe dat meestal helemaal niet.
De bedoeling van dit boek is de lezer te helpen buiten het 'super-logische' te gaan.
Naar een soort (n)iemandsland van waaruit eens anders gekeken kan worden naar
het bekende landomnieuwe mogelijkheden te zien. Dit is ook de reden dat het twee delen
heeft: theorie en praktijk. Eigenlijk zijn ze niet te scheiden, en daarom wordt in
het theoriedeel vooral de processen en houding beschreven terwijl het praktijkdeel
veel praktische 'mindhopping' technieken geeft. //

Het ABC van XYZ kent twee ingangen en heeft dus geen achterkant. U kunt het opgooien zoals een muntstuk, beide zijden: theorie en praktijk, hebben hun eigen betekenis. Het zijn verschillende kanten van dezelfde ?creatieve? munt. Immers als ik in mijn handen klap: Welke hand maakt dan de klap ?
Er in verwerkt is een stappenplan, het ?shite-model? (SEE-HEAR-INVENT-TRYout-EXPERIENCE) te beginnen met analyse p. 22.

Het doet er niet toe aan welke kant u start of waar u begint. Alles heeft met alles te maken, houding en technieken, nieuwsgierigheid en interesse. De indeling is alfabetisch, zodat u snel kunt opzoeken wat u interesseert en verwijzingen geven een leidraad door de vele aspecten van creativiteit. Dit boek is een neerslag van een persoonlijke zoektocht naar wat creatief handelen in de praktijk kan betekenen.
Om innovatief te kunnen zijn en zin te geven aan het leven, zowel in de persoonlijke als zakelijke sfeer.
En geeft een aantal aanknopingspunten om los te komen van ?probleemdenken?, zie 35 ideeënKillers.

Het is gebaseerd op ervaringen in bedrijfsleven en onderwijs en de bedrijfskundige samenwerking daartussen.
Hierbij is de hulp van Tom Rietveld zeer inspiratief geweest, een aantal voorbeelden (o.a. mindhopping) komen dan ook uit zijn praktijk. Ook wil ik hem bedanken voor het beschikbaar stellen van de meeste illustraties uit zijn ?KaFak-bibliotheek?.

Hans Kokhuis
Boek bekijken

Liroboek uit Echt

zakelijk
* * O P G E L E T - B E S P A A R - P O R T O * *
In Nederland en België bij totaal bestellingen vanaf € 30.00 GEEN portokosten!
SNELLE LEVERING: NA BETALING BINNEN 2-3 DAGEN IN HUIS
U ontvangt van ons een bevestigingsmail van uw bestelling. Let op, deze kan in uw spambox terechtkomen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.