Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Wereld a/d Wand.


 

Brink, Lowie - De wereld tussen twee stokken : 50 schoolwandkaarten uitgerold

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Brink, Lowie - De wereld tussen twee stokken : 50 schoolwandkaarten uitgerold
Schrijver: Brink, Lowie
Titel: De wereld tussen twee stokken : 50 schoolwandkaarten uitgerold
ISBN: 9789462586208
Uitgever: WBOOKS
Bijzonderheid: 2024, eerste druk, 208 pagina's, 227 illustraties, gebonden, 27 x 23 cm, nieuwstaat
Prijs: € 29,95
Meer info Onderwijzers, leraren, hoogleraren, tekenaars, fraters, predikanten, cartografen. Allemaal begonnen ze vanaf de tweede helft van de negentiende eeuw schoolkaarten te maken. Het vak aardrijkskunde was ingevoerd in het onderwijs en leerlingen moesten zich eigen maken hoe hun eigen provincie, land en wereld in elkaar zaten. Uitgevers doken gretig op deze nieuwe markt. Het leverde een enorme berg schoolwandkaarten op, meestal aan karakteristieke houten stokken zodat uitrollen en oprollen van de kaarten gemakkelijk was.

In De wereld tussen twee stokken staan vijftig opvallende wandkaarten van allerlei soorten en maten op een rij. Ze fascineren door hun vormgeving, details of juist eenvoud, kleurgebruik, bergtekening, symboolgebruik, politieke boodschap en koloniaal verleden. Bij elke kaart staat een sprekend verhaal: hoe is de kaart ontstaan, wat speelde er destijds in de wereld, wie zijn de makers en wat wilden ze met hun noeste arbeid bereiken? De kaarten maken meteen duidelijk hoe ingrijpend onze wereld veranderd is en zijn een feest van herkenning.
Boek bekijken

Wereld a/d Wand uit Nijmegen

particulier

Logo Wereld a/d Wand

De Wereld aan de Wand is een antiquariaat gespecialiseerd in wandkaarten. Algemeen bekend is de toepassing van wandkaarten in het onderwijs. Een groot deel van onze verkoopcollectie bestaat dan ook uit schoolwandkaarten van Nederlandse makelij.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.